תראו מה שכסף יכול לעשות

אילת הופכת בעקביות ובהתמדה לאחת הערים המאוסות בישראל. העיר שהיתה פנינת טבע וחוף נושאת עיניה ללאס-וגאס, מתנכרת לכל מה שטוב בה ומתאמצת להדגים כיצד רומסים מרחבים ציבוריים לטובת אינטרסים פרטיים של בעלי ממון. זה קורה בגדול על קו החוף שהולך ונעלם לטובת מלונות יוקרה; זה קורה בקטן בהפיכת הרחוב לקמפיין פירסומי.

מתוך הבלוג של משרד הפרסום שלמור אבנון עמיחי:

הון שלטוןמדובר בפרויקט שאפתני ומיוחד של חברת טמבור בשיתוף מלא עם עיריית אילת אשר אישרה למשך חודש אחד כחלק מחודש הצבע של ישראל, לאפשר חניה חינם לאורך כל רחוב הים המקביל לרצועת המלונות הארוכה של אילת. ההכנות הקדחתניות בשטח החלו כמה ימים מוקדם יותר וכללו ניקוי אבני השפה בלחץ אוויר, שטיפה שלהם וצביעה בצבעים מיוחדים.
ההשקה החגיגית של הפרויקט נערכה ביום חמישי אחר הצהריים בטקס גדול במעמד ראש עיריית אילת מר' מאיר יצחק הלוי אשר השיק את הפרויקט ביחד עם מנכ"ל טמבור בגזירת סרט צבעוני למול קהל של מוזמנים גאים ומחפשי חניה מאושרים.

עכשיו, תשלום על חניה ברחוב אמנם מעשיר את קופת העיריה, אך ההצדקה לו היא הנסיון לווסת את הדרישה למשאב מוגבל (מקומות החניה). אז מה אנחנו למדים כאן? שבאילת, כנראה, אין באמת בעיה של חניה. אפשר לתת לתושבים לחנות בחינם למשך חודש לאורך כל רחוב הים, רק צריך מישהו שיכסה את הירידה בהכנסות. או לחילופין, שיש באילת בעיית חניה, אבל לעיריה לא ממש אכפת ממנה. מה שחשוב זה מאיפה יכנס הכסף. (כן כן, אילת לא המציאה כלום. גם תל- אביב לא טומנת ידה בצלחת בהפקעת מרחבים ציבוריים לטובת תאגידים. זה לא אומר שאי אפשר לרדת על עיר אחרת לשם שינוי).

אבל למה לעצור כאן? יש כל כך הרבה קמפיינים נוספים שאפשר להריץ. למשל, למשך שבועיים התושבים יקבלו מים בחינם, והמים יצבעו בצבעה של חברת הסלולר הנבחרת! או שבגני הילדים העירוניים ינתן חודש לימודים חינם, והילדים ישירו כל בוקר ג’ינגל של חברה לביטוח ישיר! אנשי הפרסום באקסטזה! האפשרויות… האפשרויות… השמיים הם הגבול! (אה, שמיים – נפזר עננים בצורה של סמל הבנק ונוריד גשם צבעוני באוגוסט שיסמל גם איך אנחנו משתינים על כולם בקשת! וככה גם נקדם את הפיכת אילת ללונדון).

3 תגובות בנושא “תראו מה שכסף יכול לעשות”

  1. אומרים שאם אין שכל אין דאגות!!!!

    נראה לי שבמקרה שלך זה תופס!!!!

    המדרכות שנצבעו בצבעי טמבור היו לפני בצבע כחול לבן..

    ובמקום שכל הנופשים שמגיעים לאילת יצטרכו לשלם על חנייה , טמבור שילמה עבורם את החנייה זה הכל!!!!
    רעיון חכם שלא פוגע בסביבה בשום צורה!!!!
    הפרוייקט ימשך חודש ימים בלבד!!!

  2. תגובה מהשטח: וואלה, מה אתה אומר.
    ההנחה שלך (שאינה מופרכת לצערי) היא שבעצם הסיבה היחידה לגביית תשלום על חנייה היא שיפור המאזן של העירייה.
    אבל כמו שמרגוליס ציין במפורש יש לגביית תשלום על חנייה סיבה חשובה אפילו יותר – ויסות הדרישה.
    מחקרים הראו איך שינוי, ואפילו מזערי, בסכום הנגבה על חנייה באזורים שונים מצליח לווסת את התנועה ולמנוע יצירה של עומס בלתי-נסבל באזורים אטרקטיביים של העיר. מרגע שאתה מנהיג חנייה חינם במקום שהיתה סיבה הגיונית לגבות בו כסף על חנייה אתה מושך פנימה יותר כלי רכב מהראוי, ומשאיר אותם שם לזמן ארוך של חיפושים אחרי חנייה (אפילו אם במרחק של כמה דקות הליכה יש שפע של חנייה). אז כן, באמת יופי שטמבור משלמים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *