הערה קטנה לכותבים מרשימות

עכשיו כשאתר רשימות עומד לפני סגירתו הסופית וכותביו מתפזרים לכל עבר (ובעיקר לעבר הוורדפרסי), ובהשראת חג החירות שעבר עלינו לטובה, יש לקרוא קריאה נרגשת –

שחררו את הפיד שלכם לחופשי!
הלאה עם הפיד המקוצר! עברו לפיד מלא!

מנהלי רשימות התעקשו לשמור על פיד חלקי, אבל עכשיו ההחלטה בידיכם. זה הזמן לשנות את ההגדרות ולתת לפיד שלכם להראות במלוא הדרו.

הפיד המקוצר מכריח אנשים שרוצים לקרוא את הפוסט שלכם להכנס אליכם לבלוג. מעבר לפיד מלא יקטין אולי את מספר הכניסות – אבל יגדיל את מספר הקוראים.

אנחנו הרי מוצפים במידע. הסינון הוא מהיר. פידים מקוצרים הם הראשונים לסבול. למי יש זמן ללחוץ, לפתוח טאב, לחכות לעליית הדף – רק כדי להבין אם שווה להשקיע פה זמן קריאה. אך על פוסטים שלמים ניתן לעבור, לרפרף, ואם משהו תופס את העין לשקוע, להשקיע, ואז – אם משהו תופס גם את השכל או את הלב – ללחוץ, להכנס, להגיב, לשוחח.

אני מניח שרובכם כותבים מכיוון שאתם רוצים שדבריכם ייקראו. למה לחתוך בבשר החי? תנו למילותיכם את המקום שהן צריכות. שחררו את הפיד!

6 תגובות בנושא “הערה קטנה לכותבים מרשימות”

  1. לייק!
    השימוש בפיד מלא מעלה, מבחינתי לפחות, בעשרות אחוזים את הסיכוי שאקרא את הפוסט.

    (ואגב, מהצד השני, שימוש בתוסף better greader לפיירפוקס (שלדעתי מבוסס על גריזמונקי) מקל מאוד על פתיחת הפוסטים הסרבניים בתוך הגוגלרידר).

    1. ניסיתי לזמן מה את ה-Preview של better greader אבל נטשתי אותו. אם משהו מעניין אותי, אני כבר מעדיף לשלוח אותו לטאב חדש כדי שאוכל לקרוא אחר כך. הפתיחה בתוך הגוגלרידר עצמו יכולה לעזור לפעמים, אבל זה עדיין לחכות לטעינת האתר המקורי כך שזה לא ממש מספק. אני מצאתי את זה יותר מעכב ממסייע ברוב המקרים, זה האט את קצב המעבר שלי על הפיד.

  2. מסכים בהחלט, וככה אני תמיד מעודד אחרים לעשות. יש לא מעט בלוגים שהסרתי מהגוגל רידר אך ורק מפני שהם השתמשו בפוסטים מקוצרים. יכול להיות שמי שמשתמש בפוסטים מקוצרים ירוויח יותר קוראים בבלוג, אבל בחשבון הארוך הוא בסוף רק יאבד קוראים.

    ודרך אגב קראתי בזמנו שלפי מבדק שfeedburner עשו זה גם לא נכון עובדתית שאנשים מבקרים יותר בבלוגים שמשתמשים בפוסטים מקוצרים בהשוואה לבלוגים שמשתמשים בפוסטים מלאים. לפי מה שהם טענו כמות המבקרים זהה בשני המקרים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *